Tussendoortje nazomeren, herfstzomeren of zoiets

5 oktober 2018 - Harlingen, Nederland

Naar Harlingen!

Eigenlijk wilden we gisteren al gaan varen maar het weer was miezerig.  Alle zon was voor vandaag bewaard! Vanochtend om 12 uur voeren we weg nadat we eerst ‘proefgetankt’ hadden bij Eeuwe de Jong omdat de beluchting bij het diesel tanken wat problemen gaf. Nu liep de diesel zonder te sputteren de tank in. Waarschijnlijk hadden we een te dikke tankmond gehad bij de verschillende pompen, waardoor de diesel werd teruggespoten. Voorlopig lijkt het probleem opgelost.

Ons vaarplan had een paar voorwaarden: wind mee en zondag avond weer thuis. De route vandaag was heerlijk maar niet verrassend: via Workum, Kornwerderzand ‘eruit’ en bij Harlingen weer naar binnen.  Lekker voor de wind met een heerlijke zon erbij.

Deze week hadden we de filmpremiere van Wad gezien maar in het echt is het nog mooier. (Zie de foto’s rondom de boot).

45 km gevaren en je bent weer in een hele andere wereld!