Tussendoortje nazomeren, herfstzomeren of zoiets

5 oktober 2018 - Harlingen, Nederland

Naar Harlingen!

Eigenlijk wilden we gisteren al gaan varen maar het weer was miezerig.  Alle zon was voor vandaag bewaard! Vanochtend om 12 uur voeren we weg nadat we eerst ‘proefgetankt’ hadden bij Eeuwe de Jong omdat de beluchting bij het diesel tanken wat problemen gaf. Nu liep de diesel zonder te sputteren de tank in. Waarschijnlijk hadden we een te dikke tankmond gehad bij de verschillende pompen, waardoor de diesel werd teruggespoten. Voorlopig lijkt het probleem opgelost.

Ons vaarplan had een paar voorwaarden: wind mee en zondag avond weer thuis. De route vandaag was heerlijk maar niet verrassend: via Workum, Kornwerderzand ‘eruit’ en bij Harlingen weer naar binnen.  Lekker voor de wind met een heerlijke zon erbij.

Deze week hadden we de filmpremiere van Wad gezien maar in het echt is het nog mooier. (Zie de foto’s rondom de boot).

45 km gevaren en je bent weer in een hele andere wereld!

1. Elisabeth:
    Heerlijk, zo’n uitstapje!
    ( ‘uitvaartje klinkt erg raar🤨)
    Dat jullie genieten, snap ik!
    De technische info niet, maar het staat er wel heel erg vakkundig!😊
  2. Annelies:
    Van bergvolk aan bootvolk:
    Ik had al zo'n vermoeden dat jullie nog even wat heerlijke bootkilometertjes zouden gaan maken met het mooie weer daar! Geniet, lieve lui! Bisou😘
  3. Conny:
    5 oktober 2018
    Is niet vakkundig, hoor Elisabeth. T kon ook gewoon een spinnenweb geweest zijn. Niks technisch aan😋
    En goed geraden door t bergvolk🤪
  4. Herman Groen:
    6 oktober 2018
    Veel plezier en behouden vaart, zowel dit weekend als volgende week.
    Irving is vanmorgen vertrokken naar Curaçao