Noardersinne op ‘e strún

15 mei 2019 - Hasselt, Nederland

We beginnen tegen de stroom op, als we onze ligplaats verlaten maar met de zon erbij en een matig windje is het mooi varen. Eerst even tanken bij de bunkerboot bij Kampen. De tankbaas vond ik dat ik wel in Texas kon gaan werken: met een lasso paarden vangen! Haha: altijd kicken als je een mooie worp hebt en iemand dat ziet. Dat heeft heel wat uurtjes oefening gekost😉.

Varend naar Zwolle zien we aan stuurboordkant,  net voorbij Kampen, een nieuwe vaarweg (sinds april 2019) met sluis, die naar het Drontermeer leidt. Een behoorlijke korte route naar Harderwijk. Je komt voorbij de Roggebotsluis uit. Dat gaan we een volgende keer uitproberen. Dat scheelt veel tijd als je vanuit Zwolle komt.

Bij Zwolle gaan we door de Spooldersluis ‘naar binnen’. Zwolle komen we niet in omdat 2 toegangsbruggen tot 21 mei niet bediend worden. De 1ste heeft slechts 2 meter doorvaarthoogte, dat wordt’em niet. Nu waren we dat toch al niet van plan, dus dat scheelt weer. 😜

Door naar het Zwarte water. Daar heb je een paar recreatieplassen maar helaas die zijn (nog) niet voor ons formaat schip geopend. Dan even terug en de Overijsselsche Vecht op. Daar schijnen ook een paar ligplaatsen te zijn. Nee dus! Het is wel mooi varen maar we draaien na zo’n 5 km weer om. Veel vogels gezien met jongen: ganzen, wulp, ooievaar en zoals altijd gewone eenden🦆

Dan door naar Hasselt:  daar liggen we nu aan de kade. We hebben tot 20 uur in de zon gezeten! ☀️

Dus al met al vandaag op ‘e strún gevaren! (Beetje wandelend, dwalend en op t gemakje)

Morgen weer verder. Hoe we weer naar Fryslân gaan, zien we morgen weer.

1. Renée:
    15 mei 2019
    Haha ouwe cowgirl van me !
  2. Conny:
    15 mei 2019
    Ja kind, los in de schoudertjes hoor👏
  3. Annelies:
    Je schouder 'doet' het weer!!!👍
  4. Annelies:
    15 mei 2019
    Ha, je schouder 'doet' het nog!!
  5. Herman Groen:
    16 mei 2019
    Voor mij is het extra leuk jullie reis naar en door mijn geboortestreek te lezen.
    Goede vaart verder.