11. Zomerse dag en weer terug in Fryslân

21 augustus 2018 - Oldelamer, Nederland

Prima ligplaats vannacht, iets voor Blokzijl. Rustig. Alleen zijn er geen prullenbakken, die zagen we een km terug waar geen ligplaats was maar weL 2 bankjes. Ieder bankje had z’n eigen gele prullenbak. Met dit soort ‘problemen’ hebben wij dus te maken 🙈. In Blokzijl is het druk bij de sluis.  We wachten even en maken ondertussen  praatje met een enthousiast, jong stel op de boot van pa en ma.

We varen daarna door de Weerribben. Bekend terrein voor ons, allemaal weer.  Het is erg rustig.  Het blijft leuk om door deze ansichtkaart te varen. De sensoren die de bruggen in bediening zetten, zijn vervangen door brugwachters. Dat geeft waarschijnlijk minder oponthoud. Het vaart vlot door.

Door de Linthorst Homansluis door naar de Tjonger.  Daar liggen we aan een steiger naast een wandelgebied. Morgenochtend gaan we dat verkennen.  Het is inmiddels windstil met wat zwaluwen om ons heen en wat vogelgeluiden op de achtergrond. Meer hoeven wij niet🐧🐝👌