9. oversteken naar Lelystad- Haven

19 augustus 2018 - Lelystad- Haven, Nederland

We hebben gisterenavond mooi vuurwerk gezien en dat was direct het einde voor het feest op de kop van de haveningang.

Wij wilden vanochtend om ca. 10 uur wegvaren. Daarvoor moesten er 2 schepen die dwars achter ons  lagen, eerst verleggen.  Dat ging  zonder problemen. Iedereen weet ook dat dat hier gebeurt.  Onze buurman, een Australiër met een eigen boot in NL, begon ook al aanstalten te maken voor morgen. Hij kon dan wat makkelijker vertrekken.

De windvoorspelling klopte aardig alleen de wind was meer Zuid dan Zuidwest. Dat was wel handig omdat we dan  onder de kust van Flevoland konden varen en minder last van golven hadden. Windvlagen van 6 maar de boot en de bemanning hielden zich braaf!  Omdanks de dreigende, grijze wolken konden we toch bijna het hele stuk buiten zitten.

We voeren langs het Bataviaschip waar de toeristen aan boord stapten. Wij gingen door de sluis naar de Flevomarina in Lelystad- haven.  Veel lege boxen! Eigenlijk verschrikkelijk saai hier. Wel alle faciliteiten met een havenkantoor winkeltje, en restaurant, maar geen mens te bekennen daar. Niet een plaats om nog eens extra te blijven. Bovendien zit je ver van de stad af, mocht je daarheen willen.

Morgen weer verder. Dag Lelystad!

1. Elisabeth:
    19 augustus 2018
    Dwarsliggers hoeven dus helemaal geen problemen op te leveren🤔...