8. Door de Veenkanalen naar Oost-Groningen

19 juli 2018 - Annerveenschekanaal, Nederland

Vanochtend zijn we eerst nog even de stad ingelopen. Om half 1 gaan we varen. Via het Winschoterdiep, langs de scheepswerven en daarna rechtsaf naar het Zuidlaardermeer.  Je kunt er een kanon afschieten, zo rustig is het.  Het enige dat je op het water ziet , is een veelheid van boeien die de vaargeulen aangeven.

We varen via smalle kanalen verder richting Bareveld. We moeten even wachten als we de brugwachter hebben opgeroepen via meldknop of telefoon.  We krijgen begeleide vaart met ‘bemande scooters’!  Dat lijkt ons altijd beter dan begeleide vaart met ‘onbemande scooters’!:)

Het tempo door het Groningse land is laag. Veel bruggetjes die allemaal keurig voor ons worden bediend. We eindigen de vaardag in een haventje  waar ze water en stroom hebben, meer niet. We hebben niet meer nodig ook! Morgenochtend bellen we de mannen weer op en dan gaan we door richting Veendam.

Het is weer heel wat anders dan. Op de Waddenzee maar ook weer leuk om door deze ansichtkaart te varen met een verkoelend windje en een stralende zon!

1. Elisabeth:
    19 juli 2018
    Haha, dat “Rechtsaf!”: hand uit steken! Die associatie had ik nou weer niet gehad als je keurig “Stuurboord” had gezegd😀
    Mooi landje hebben we toch maar!