Dag 31: Brouwershaven

22 juli 2019 - Brouwershaven, Nederland

Wakker worden is mooi op een ankerplaats waar in de wijde omtrek maar 3 andere boten liggen. Wel veel wind vandaag: 5bft. We gaan varen: lekker met die wind! Goed insmeren😎. Het is perfect zeilweer en dat is te zien! Er wordt goed gezeild. Het verschil met Friesland is dat in Zeeland met grote, diepstekende zeilboten wordt gevaren. In Friesland meer met open bootjes. Weinig motorboten hier. Als ze er al zijn, zijn het grote! Wij zijn met 11 meter een kleine boot daarmee vergeleken. Maar onze Noardersinne kan dit water op haar gemakje hebben!

De waterkaart erbij is heel handig omdat er ook ondieptes zijn. Dat blijkt maar weer eens als,  bij de haveningang, een boot zich niet aan de betonning houdt en dus vastloopt! Op dezelfde manier weer terugvaren helpt meestal. Nu ook🙂.  Het is een prachtig vaargebied hier👌

We liggen in de beschutting van de haven van Brouwershaven. Blauwe wimpel: goede voorzieningen. Aan een eilandje lukte helaas niet: vol! We lopen een rondje door het dorpje: een pittoresk , Zeeuws dorpje rondom de haven. ⚓️