Wandeltocht: Stil, stiller, stilst

14 augustus 2020 - Schiermonnikoog, Nederland

De voorspelde onweer hield t bij ‘gerommel’ in de verte. De regen kwam wel over de boot heen vanochtend.  Lekker koel maar daarna was t weer tropisch warm, geen wind.

Toch de wandelschoenen aan en een wandeltocht uitgekozen op de app: Route.nl. Het was een tocht van ruim 12 km en ging dwars door het natuurgebied van Schiermonnikoog. Daar kwamen we o.a. een bankje tegen met de volgende Friese tekst:  Sjoch nei de loft, it blau, de wolken, lit dy gean. Folgje de fûgels, do kinst se ferstean. ( kijk naar t blauw, de wolken, laat het gaan. Volg de vogels je kunt ze verstaan)

Mooie wandelpaden. Na t strand konden we het pad eerst niet vinden. De gps op kaart in de app Route.nl, leidde ons door de begroeide duinen.  ( zie foto). Het was een lang pad van zo’n 5 km maar we zijn na 2,5 km afgeslagen. We liepen echt door de lage struiken. En we liepen echt precies op de juiste route, volgens de gps! Daarna kwamen we op wat beter te belopen paden uit. Gelukkig hadden we water bij ons en onderweg konden we een tussenstop doen op een terras. Inderdaad: onze contactgegevens noteren ( Corona) om t terras op te mogen. Daar was de 1,5 meter niet overal helemaal oké, maar wij zaten prima!
Toen we einde van de middag terugkwamen bij de boot, waren er al boten aan t vertrekken (hoogwater).  Wat gerommel en geschuif van boten. Gezellige drukte. Wij blijven nog even. 😎

1. Renée:
    15 augustus 2020