Amsterdam Six haven

28 mei 2022 - Amsterdam, Nederland

Na een dagje Harderwijk met een bezoek aan het dolfinarium met de  Bregmannen zijn we vandaag vroeg vertrokken. De brug moest handbediend worden ( storing). Dat betekende dat er alleen op het  halve uur een opening kon worden gegeven.  Handbediend betekent hier: met de hand een knopje indrukken en niet met de hand de brug opendraaien zoals we hadden meegemaakt in de Veenkanalen. Ons doel is Amsterdam en dat is 63 km varen. Dus wij lagen al (!) om half 9 voor de brug.
Met een hele stevige koude NW wind(5-6) varen we over de Randmeren naar het Eemmeer, Gooimeer en IJmeer. Op t Eemmeer lag nog steeds de skûtsje die gisteren was omgeslagen. Dat ziet er wel triest uit. Toen we langsvoeren kwam er juist groot materieel aan om hem weg te slepen.  Wij sturen binnen want het is ijzig 🥶 koud. Bij het Gooi- en IJmeer is veel golfslag omdat het water opgestuwd wordt ( veel water over!) maar aan de kant van Durgerdam is het rustiger.
We hebben vandaag allebei de sluizen mee: ze gaan open als we aan komen varen.
Na de sluis diesel tanken (€2,14/liter😱) en door naar de Sixhaven.
Zij hebben een modern aanmeld/betaalsysteem voor liggeld, stroom en water en douches (=allemaal inclusief). Met de QRcode!
De haven ligt niet vol maar het clubhuis is open. Dus we drinken daar een biertje en een wijntje voordat we boodschappen gaan doen.
In Amsterdam blijven we ook 2 nachten liggen. Prima plekje hier aan de overkant van Amsterdam Centraal 🚂

1. Irving Raghunath:
    29 mei 2022