Harderwijk

26 mei 2022 - Harderwijk, Nederland

Het zijn mooie ligplaatsen aan de Randmeren. Heel rustig in de luwte. En ook nog gewoon goed bereik ( WiFi technisch gezien). Zo konden we naar Feijenoord kijken op Talpatv livestream. Nog nooit op Talpa geweest maar zo maak je ook avonturen ;) Jammer dat Feijenoord verloor.
Met een mooi zonnetje vertrokken we in korte broek met trui naar Harderwijk. Windkracht 5 op de boeg en ook wel een aardige golfslag. Het Veluwemeer is heel ondiep naast de vaargeul. Heel handig voor beginnende windsurfers.
Geen open bootjes vandaag op t water, ook geen waterscooters: geen weer voor watjes 😜

Het is 24 km varen en om 13:30uur varen  we de geheel vernieuwde haven in. Je kunt in de kom voor de horeca liggen , dat was erg vol en je kunt rechtdoor varen  t.o. Het stadhuis liggen. Dat doen wij: rustigere dan de andere haven (hopen we)🙏

We zijn de eerste passanten dit jaar die gebruik maken van deze kade. Stroom in de kade en watertappunten  op een paar plekken . Alles werkt met het Aan-uit systeem! Heel makkelijk. Gloednieuw sanitairgebouw. Heel lekker! Hele vriendelijke en gastvrije havenmeester. We hebben dat wel anders meegemaakt hier!
Vandaag is het Hemelvaartsdag en bijzonder genoeg zijn de winkels open in deze biblebelt plaats. Het is gezellig druk met veel terrassen.

Morgen: met Esther en de kleine jongens naar t dolfinarium 🐬🐬

liggeld €1,85/ mtr

stroom €0,50/kWh