Landhuizen in omgeving Zutphen

8 juni 2022 - Zutphen, Nederland

In de omgeving zijn er prachtige landhuizen en kastelen te bewonderen. Dinsdag nemen we de trein naar Brummen. Slechts 5 minuten van Zutphen naar Brummen. Daar is een wandelroute (app Routiq) langs mooie landhuizen/ kastelen. Een route van 11 km. Een mooie tocht door de bossen en ook door het Gelderse Brummen. Ons eerste landgoed is Groot Engelenburg. Daar zijn we nieuwsgierig naar want op 2 september hebben we daar de  bruiloft van Roosje & Rutger 💒. We kunnen daar lunchen en kijken stiekem even rond in het mooie landhuis. Er is een grote golfbaan in het park waar wat pensionado’s aan t golfen 🏌️‍♀️ zijn.
Na de lekkere lunch gaan we verder met de tocht. Het ene landhuis is wat imposanter dan de andere op de route maar het is leuk om dit alles te zien.
Terug met de trein naar Zutphen. Daar nemen we een OV fiets terug naar de haven.
Woensdag ( vandaag) gaan we met OV fiets ( prima fietsen👌)naar de oostkant van Zutphen : landhuis de Voorst. Dat ook wel t kleine Loo wordt genoemd. Daar lijkt t ook wel op. Het is gebouwd, door een belangrijke graaf, parlementslid en generaal en kamerheer ( allemaal 1 man 😅) van stadhouder Willem III en Mary Steward die in T Loo in Apeldoorn woonden. Het is nu een gewilde trouwlocatie. Net als Engelenburg trouwens ☺️
Dan door naar Zutphen. Fietsen inleveren en door de stad wandelen. Mooie oude historische Hanzestad. Als we om 16 uur weer bijna terug zijn, in de jachthaven regent het inmiddels.
Zutphen en omgeving is de moeite waard om te fietsen, wandelen en winkelen.
Morgen maar weer eens verder varen! Lekker rustig 😜