Stroomafwaarts naar Zutphen

6 juni 2022 - Zutphen, Nederland

De dag begint zonnig. De meeste boten zijn al vroeg vertrokken. Wij niet ☺️! Geen haast😁.
Om half 11 varen we de IJssel weer op. Lekker stroom mee en nog lekkerder: wind mee, en best stevig ook! De rivier kronkelt wel maar meestal is de wind achter en dan is het goed toeven met koffie zittend ‘boven’!
Naar Zutphen is maar een klein stukje: 25 km! De nieuwe haven (na de brug( noordzijde) heet de Noorderhaven ( origineel!) heeft plaats genoeg.  Er wordt echter gebouwd. De havenmeester gaf heel eerlijk antwoord op onze vraag of het veel bouwlawaai geeft om daar te liggen. Ja! Vanaf 7:30 uur is het behoorlijk lawaaiig. Dan gaan we liever een haven verder naar de Mars (watersportvereniging). De havenmeester snapte het gelukkig wel en anders … tja 🙂

Nadeel van de Mars is dat je ongeveer 20 minuten lopen van het oude stadscentrum bent. Maar het voordeel is dat je in een rustige haven ligt met schoon sanitair (i.t.t. Doesburg haven🤤)

We mogen een leenfiets pakken om naar de AH te fietsen(= 10 minuten) Dat is handig want dan hoeven we niet onze fietsen uit te pakken. We snappen wel dat het leenfietsen zijn, die bedoeld zijn voor een boodschap en niet voor een hele dag. Het zadel is nogal aanwezig, zeg maar 🤭

Als we terug zijn op de boot, komt de voorspelde regen met bakken uit de lucht. Wij zijn binnen!!

groeten uit Hanzestad Zutphen 👋🏻