Wageningen

2 juni 2022 - Wageningen, Nederland

Het is vandaag heerlijk weer. Gisterenavond zijn we nog op onze Jumbo-leenfietsen naar Wijk bij Duurstede gefietst. Goede service van de watersportvereniging. Trouwens het sanitair is zo mooi nieuw. Alsof je thuis bent. Alles schoon en geen gedoe met timers waardoor je snel moet zijn.
Het is een mooie plek aan een zijtak van de Lek. Veel ruimte! (Foto!)

De route die we varen is ons bekend. We varen stroomopwaarts maar er is nauwelijks stroom tegen.
In Rhenen meren we af bij een boodschappensteiger die volgens de mannen op t “leugenaarsbankje” , (dat is tegenwoordig in de vorm van scootmobiels ;) ) , binnen 2 jaar een haven is met 60 ligplaatsen. We zijn benieuwd want de heren sceptici waren een andere mening toegedaan 😅

In Rhenen kopen we heerlijk fruit en olijven en baklava bij een Turkse supermarkt. Daarna terug naar de boot en door naar Wageningen.  Het is heel rustig en we mogen aan de meldsteiger in de zon blijven liggen.  Met de leenfiets naar de stad ( 7 minuten fietsen) en straks daar even wat eten bij restaurant “Bisou” . Klinkt veel belovend.