Doesburg

4 juni 2022 - Doesburg, Nederland

Na een dagje te hebben gefietst zijn we nu in Doesburg.
Gisteren was het zomers fietsweer. We konden de leenfietsen van de watersportvereniging de hele dag meenemen. Het waren prima fietsen, wel zonder versnellingen en met een terugtraprem. Dat is even wennen. Zeker als je de Grebbeberg bij Rhenen opfietst met 7% hellingbord langs de kant vd. weg. We geven het toe: stukje gelopen! 🙈Een mooi rondje door Wageningen e.o. naar Rhenen en langs de Nederrijn. De erebegraafplaats bezocht. Daar kijk je toch weer anders tegenaan met Oekraïne in je achterhoofd. Indrukwekkend.
Vandaag was het weer varen geblazen. Uiteraard is de wind tegen met NO-O 4 en bewolkt als we uitvaren. De rivier is echter zo mooi dat we lekker buiten zitten met trui en jas. Het vaart lekker door en als we de IJssel opdraaien, heeft de zon gewonnen van de bewolking. 👏 Het wordt zelfs warm. De stroom op de IJssel is wat minder dan andere jaren ( nu max. 15km/u)  tegen toen 16,17 km/u), de waterstand is ook aan de lage kant.
Het is in ieder geval prima varen!
In de haven van Doesburg is het behoorlijk vol maar we hebben nog een ligplaats. Hier betaal je nog met de prepaidkaarten van seijsener, dat komen we niet vaak meer tegen.
Nog even snel naar de AH, want morgen is het zondag en dan is het hier allemaal gesloten ( rustdag🙃)

Vandaag zo’n 42 km gevaren.