Fietsen over de provinciegrens

2 juli 2020 - Stadskanaal, Nederland

Op advies van de begeleide-vaart-begeleider en vanwege de voorspelde regen in de ochtend, bleven we vandaag in Stadskanaal. De enige vaarbeweging die we maakten was achteruit (50 meter) naar een ligplaats waar stroom en water was.  Ligplaats kost niks en water en stroom €1,-  De regen bleef grotendeels uit dus we gaan fietsen. 30 km op de vouwfietsen! En dat is voor deze verwoede E-bikers een goede prestatie. We kunnen het nog steeds! We fietsen Drenthe in. Dreigende zwarte wolken in de verte maar het blijft droog. Of toch niet?  Plotseling barst t los! Het geluk was met ons in de vorm van een abri! De wind stond op de achterkant. Met fietsen en al pasten we erin. Daar hebben we dan direct maar geluncht! Wie heeft dat ooit gedaan in een bushokje? Wij dus :)). Na de bui fietsen we droog(!) verder. Mooie omgeving.  Geen horeca helaas. Wat een geluk dat we, geleerd door Corona, onze eigen natje en droogje bij ons hadden.
Terug in Stadskanaal waait Renée nog even langs. We zitten in haar werkgebied. De winkels liggen aan de overkant. Dus wel handig je weet immers nooit waar je strandt!  We gaan t beleven in convooi!