1. Wind en zon mee

11 augustus 2018 - Ossenzijl, Nederland

Ons plan voor deze vaartocht is : Rondje IJsselmeer. We hadden de start al 2 dagen uitgesteld vanwege code oranje in ons geplande vaargebied. We wilden niet meer langer uitstellen omdat de weersvoorspelling ook beter wordt. Wind blijft echter nog stevig en uit de foute hoek.  Dus vandaag treedt direct al plan B in werking: via Tjeukemeer en de Linde naar Kuinre en Ossenzijl. Kuinre lag ooit aan de Zuiderzee dus past ook wel goed in ons vaarplan “Rondje IJsselmeer”   Het is sinds weken dat we een vest/jasje aandoen. De wind is west 4-5.  Maar meestal hebben we de wind in de “poeperd”. Lekkah!  Mooie luchten met mooie wolken.

We hebben nog even getwijfeld om de Linde te bevaren ivm de waterstand. Tot nu toe gaat t goed    onder de bruggen door. Het laatste bruggetje wordt spannend. Normaal kan het het wel 2.60, als t niet gaat dan moeten we terug naar de Tjonger. Tjongejonge dat zou wat zijn ;) Zien we morgen wel weer

Nu liggen we aan een steiger langs ruisend riet. Dit riviertje ( kanaaltje , vindt de provincie Overijssel) is mooi maar wel wat begroeid met riet en planten waar je af en toe tussendoor moet manoeuvreren.

Morgen verder richting IJsselmeer maar dat zal nog wel een paar dagen duren.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Elisabeth:
    11 augustus 2018
    De gemeente mag dan zeggen dat het een kanaaltje is
    ( helemaal zelf gegraven!), maar volgens Wikipedia is het een riviertje... 🤔 Kniesoor die er over valt!😀