4. Over de Randmeren

14 augustus 2018 - Harderwijk, Nederland

Een zonnige vaardag met veel (5) wind uit t (zuid)westen. We varen via de Randmeren naar Harderwijk.   We zijn lang niet via de Randmeren gevaren. Langs de kant zie je veel strandjes en recreatieparken maar ook veel jachthavens. Volgens mij waren er niet zoveel destijds.  We blijven netjes in de geul want daarnaast zie je de surfers naast hun plank lopen en de zwanen eten van de onderwaterplanten in het ondiepe water.

Hardewijk heeft zijn havenplan compleet gemoderniseerd: bruggetjes en een paar havenkommen in de stad. Het invaren is even zoeken. We worden vriendelijk ontvangen door één van de 4 havenmeesters. Er is nog een plekje voor de botterhaven (historische haven)  Geen voorzieningen aan onze kant qua stroom en water. Dat geeft voor ons niet. Aan de andere kant zij die voorzieningen er wel. Het is vol maar als de boten wat meer zouden aansluiten zouden er meer in kunnen. We wandelen door Harderwijk. Er is zelfs een boulevard gekomen met allerlei eettentjes. Veel kibbeling🐟. maar ook andere restaurantjes.   Hardewijk heeft mooie steegjes waarvan de namen herinneren aan de  visserij in de Zuiderzee.

Leuk om hier een keer te zijn.  Zo vaak geprobeerd maar nu dan gelukt.

1. Elisabeth:
    14 augustus 2018
    Toevallig ook nog ons nichtje tegen het lijf gelopen in Harderwijk ?
  2. Ben:
    15 augustus 2018
    Wrijfhout nodig?
  3. Conny:
    15 augustus 2018
    Ja! Koffie net nichtje en aanhang!
    Geen wrijfhout nodig want er was een mooie plank waar de stootwillen tegenaan konden hangen