1: ‘verhuizing’

12 juli 2018 - Tjerkwerd, Nederland

Van landrot naar waterrat. Dat heeft heel wat voeten in de aarde. Oftewel: er gaat heel wat water naar de zee, voordat we geïnstalleerd zijn en de trossen los kunnen gooien. Eindelijk was het dan zover. Om 14:30 uur verlieten we de ligplaats.

We weten nog van vorig jaar dat, als je vaart, je flexibel moet zijn.  Dat begint al direct. We wijzigen ons plan om via Workum ,IJsselmeer, Wadden naar Harlingen te varen. De bruggen gaan een uur sluiten van 16-17 uur en daar hebben we niet zo’n zin in. We willen naar het noorden, Lauwersoog en wellicht naar Schiermonnikoog. Dus varen we binnendoor. We slaan Leeuwarden en Dokkum over. Dat is druk en kost veel brug- en liggeld waar we toch niets aan hebben. Ons plan is via De Leien, de  Zwemmer ,zo naar het Lauwersmeer. Na Schiermonnikoog  gaan we naar Veenkanalen in NO- Groningen. Dat is dus ons plan, hè! We bekijken het van dag tot dag.

Deze dag was prachtig. De zomer gaat maar door. Met een boot vol eten,drinken, dvd’s met goeie series gaat t vast goedkomen.  Het weer moet goed blijven want ik ben al mijn lange broeken vergeten. Hihi ! Stond niet op de checklist! Pffff😉

1. Ben:
    12 juli 2018
    Niets is zeker....
  2. Renée:
    12 juli 2018
    Leuk!!
    Komt goed met dat weer! En anders goede reden om te shoppen qihihi
  3. Herman Groen:
    13 juli 2018
    Veel plezier en een goede vaart.