Dag 2: naar Lelystad

23 juni 2019 - Lelystad- Haven, Nederland

Tropische tocht! We varen vanochtend met een warme wind in de rug (NO) naar de Margrietsluis. Daar is het niet druk met naar buiten varen waarschijnlijk omdat het zondag is en iedereen behalve de “grijze golf” 👩🏻‍🦳👨🏼‍🦳😜 maandag weer moet werken.  Vlot schutten dus. Bijzonder altijd wel dat sommigen gekke capriolen uithalen in een sluis. Nu ook weer: een klein zeilbootje, voorin de sluis, gaat, als die vol gaat lopen, toch ergens anders liggen. Niet goed bestuurbaar komt hij dan toch weer aan een kantje.

Samen met vele kleine zwarte ,6-potige verstekelingen varen we in de warme zon met een lekker briesje naar Lelystad. We vinden de haven Flevomarina behoorlijk saai dus varen we door naar Lelystad-haven. Ook een grote haven maar gezelliger en mooi uitzicht. Ik zal van ieder uitzicht vanaf t achterdek een foto plaatsen! Vandaag nummer 1!

We zijn overigens blij dat we niet naar westkant van het IJsselmeer zijn gevaren want tussen Hoorn en Marken ligt het water wil vol met waterplanten: Fonteinkruid. Er gaat extra gemaaid worden maar het is geen pretje.  Je wilt het niet in je schroef krijgen. Je komt niet meer los. Aan deze kant groeit het niet omdat de zeebodem anders is. Het komt hier dus niet, volgens de havenmeester, die er stiekem, blij mee is: klandizie 💰

Morgen weer verder. Lekker bootleven!

1. Ben:
    23 juni 2019
    Wij mijden het IJssel- en Markermeer ook als het even kan. Vanwege beestjes en plantjes. Goede vaart verder
  2. Annelies:
    23 juni 2019
    Die zespotige verstekelingen..........vliegen, vlooien, muggen???