Dag 3: naar Amsterdam

24 juni 2019 - Amsterdam, Nederland

Gisterenavond hebben we nog een stukje gelopen door een woonwijk van Lelystad. Niet op zoek naar winkels o.i.d. want dat is volgens de havenmeester minstens een uur lopen. Alleen de Jumbo is ‘dichtbij’: op 15 minuten fietsafstand. Bovendien is het al 21 uur! We zijn nieuwsgierig hoe het “jonge”  Lelystad is geworden na alle jaren. Wat wij zien is behoorlijk verpauperd! Er is veel ruimte voor waterpartijen inde wijk maar de huizen en de straten zijn vuil, veel onkruid. Opvallend zijn de hekken bij de duurdere woningen. Dat zal dus wel ergens goed voor zijn. Weer terug in de haven zitten we tot 00.30 u buiten. Daar is t lekker koel. Stil in de haven. Mooie luchten boven het IJsselmeer.

Om 11 u  varen we vanochtend weg. De wind is oost-Zuid-Oost dus dat is lekker voor onze koers naar Amsterdam. Het is rustig qua recreatievaart maar in de boeienlijn vaart genoeg vrachtverkeer. Het is goed uit te houden op het ruime water, beetje wind en dit keer nauwelijks vliegjes! Geen vlooien, muggen of andere ‘engerds’ 🦟🦗🐝 trouwens zijn de wespen heel klein en onschuldig: ze komen gewoon op je hand zitten en wandelen zo over naar je andere hand. Beetje tropenkolder, denk ik.🌞

Als we bij de Oranjesluizen komen, kun je zien dat het nog geen hoofdseizoen is. We liggen met zo’n 5 andere boten in de sluis. 🙌🏻

Na de sluis tanken we de dieseltanks af: we kunnen zo’n 160 uur varen! Dat gaat lukken met dit mooie weer.

Door naar de Sixhaven waar we om half 4 binnenvaren. Zoals op de foto te zien is, is het hoofdseizoen ook hier niet begonnen! Niks rijen dik, zodat je over de boten kunt lopen naar de overkant. Nu zien we dat er water is in de haven. 😉

Vanavond hebben we met onze Amsterdamse vrienden afgesproken. Dat wordt een soort traditie😊. Met de tram op pad!

1. Annelies:
    24 juni 2019
    Ha ha, onschuldige vliegjes dus!
    Veel plezier in Amsterdam! 😘
  2. Elisabeth:
    24 juni 2019
    Hadden jullie een lekker windje bij het varen? Lijkt me fijn!😀
  3. Renée:
    25 juni 2019