Dag 26: naar Roompot Marina in Kamperland

17 juli 2019 - Kamperland, Nederland

We worden getrakteerd op de zonuren van Zeeland vandaag! Gisteravond hadden we t geluk dat we volop uitzicht hadden op de maansverduistering. We blijven toch het meest van de ruimte houden hoor! Stadjes zijn wel leuk maar dit wint het met grote afstand😊

De wind is weg als we wakker worden. Een gladde spiegel!  Andere bootjes gaan met hun bijboot naar de drooggevallen zandplaten om te voetballen of misschien wat knokkeltjes en andere schaaldieren te zoeken. Wij hebben geen bijboot en genieten van de zon!  Zo rond half 12 maken we ons los van de meerboei en gaan we het ruime sop op. Onderweg zien we op een zandplaat wat zeehondjes zonnebaden, er vliegen wulpen (wylp op z’n Fries) voorbij, scholeksters en de meeuwen natuurlijk.

We steken over naar de Zeelandbrug. Dat klinkt snel maar dat duurt wel  1,5 uur voor we daar zijn. We varen eronder door, wel zo makkelijk 😜. Er is wel wat meer wind maar het vaart lekker.  Je moet ver wegblijven van de velden met uitgezette mosselbanken, gemarkeerd met gele boeien. Daar zij er wel wat  van te vinden hier.  Dan langs Colijnsplaat zo richting de Oosterscheldekering.  Na 4,5 uur varen meren we af in de haven van Roompot Marina. Een mooie haven met goede voorzieningen. Morgen gaan we fietsen, die hebben we alvast gereserveerd. Lekker dagje vandaag! ☀️

1. Elisabeth:
    17 juli 2019
    Prachtige foto’s!
    Konden jullie nu wèl elektrische fietsen huren?