Dag 27: fietsen Walcheren

18 juli 2019 - Kamperland, Nederland

Fietsweer vandaag! Rondje Walcheren van zo’n 53km. We huren een E-bike bij de Marina en stappen om half 11 op! Er is veel wind maar dat is niet erg met de E-bike. We hebben een fietsknooppuntenroute uitgezet omdat die altijd over mooie fietspaden en landelijke weggetjes gaat. De eerste stop is in Veere. Niks veranderd, gezellige drukte. We drinken koffie aan de haven met glutenvrije dolce baci’s.  Heel lekker!  Inmiddels is de zon wel een beetje verdwenen achter de wolken. Gelukkig waait t dus geen regen. Langs de korenvelden, uienvelden, suikerbieten en aardappelvelden komen we in Oostkappelle uit waar het druk is met Duitsers! Heel veel hier in Zeeland. We lunchen daar! De Zeeuwen zijn trouwens erg aardig, ondanks dat het toeristisch is.  Dan weer door: Domburg. Toerisme viert hoogtij! Daar komt er een dikke regenbui! Schuilen!  We fietsen terug door de bossen parallel aan de Noordzeekust. Heel mooi!  Vlak voor ons eindpunt zijn we de klos: regen haalt ons in. Maar goed voorbereid  als we zijn:  de plastic regencape! Niet charmant maar effectief 🤪

Aanrader dit “eiland”, voor wie van fietsen houdt!