Dag 28: naar Zierikzee

19 juli 2019 - Zierikzee, Nederland

Vanochtend hadden we alle tijd. Alsof dat op de andere dagen niet zo is 😂. Zo tegen 12 uur varen we weg. Het weer is heel rustig en we hebben de wind die er is, achter ons. We varen een korte oversteek van 2 uur naar de andere kant van de Oosterschelde: Zierikzee. Je moet je wel aan de boeienlijn houden on te voorkomen dat je op ondiepe platen terecht komt.  Het is heerlijk weer en jammer dat t maar zo kort is. We gaan naar Zierikzee omdat we daar morgen blijven liggen vanwege de slechte weersvoorspelling.  T is geen straf om hier te liggen trouwens. Goede voorzieningen en de oude stadskern om de hoek, achter de stadsmuur. Wij liggen achter de brug waar we met laag water onderdoor kunnen maar met hoog water moet de brug draaien. Hier zijn mooie steigers en ligt er nu maar 1 boot langszij. In de voorhaven  liggen ze met 3 tot 5 naast elkaar.  Ook wel gezellig.  Vanmiddag het stadje rondgelopen en vanavond mosselen gegeten. Dat laatste moest er natuurlijk van komen : de Zeeuwse Roem👍Morgen geen vaardag maar waarschijnlijk Middelburg per bus en trein ( 1 uur)

1. Renée:
    19 juli 2019