Dag 33: tropische wateren in Zeeland

24 juli 2019 - Grevelingenmeer, Nederland

Uniek vinden we deze manier van vakantie houden. Op je eigen boot, anker uitgooien en dan met niemand iets te maken. 😜 Er zijn in de verte nog wel van die einzelgängers zoals wij: anker uit en slapen. Als je dan wakker wordt, is de Grevelingen van ons 😊.

We moeten vandaag weer wat vers eten halen. Scharendijke heeft een grote supermarkt die op 10 minuten lopen van de jachthaven ligt. Ouddorp is bijv. 20 minuten.  Op naar Scharendijke nadat we eerst de wateraanvoerfilter van het elektrisch toilet moesten schoonmaken. We hadden een storing die we nog niet hadden meegemaakt. Er werd nauwelijks water opgepompt. Gelukkig kon Eeuwe de Jong bevestigen wat we wilden doen: Losdraaien en schoonmaken. Dat lukte!

In de jachthaven van Scharendijke leggen we aan de boodschappensteiger aan en lopen met karretje en krat naar het dorp. Warm en druk maar we kunnen met voldoende eten en drinken ‘ s middags verder varen.  De Grevelingen is ongeveer 20 km lang. Je vaart binnen de boeienlijnen. Er zijn verschillende vaargeulen. We willen altijd een andere route dus nu ook en we ankeren weer op een andere mooie plek.

Met ankeren hebben we een codetaal samen afgesproken omdat Wolter t anker laat zakken ( of ophaalt) en ik de boot naar achteren ( of naar voren) en links of rechts vaar op aanwijzingen van Wolter. Duim op👍= vooruit, duim omlaag👎: achteruit, vuist 👊=stop en links 👈en rechts 👉wijzen. Grappig hè! We begrijpen elkaar zonder woorden💪🏻

We hebben nog een paar leuke bootnamen gezien 😂:

eau qui d’eau ( hardop lezen)

narcose ( = ‘onder zeil’ voor een zeilboot)

1. RenĂŠe:
    24 juli 2019
    Lekker weer!
  2. Annelies:
    25 juli 2019
    Ha ha, die 'okido' is leuk!
    Een Fransman zal zich toch wel even achter z'n oren krabben, als hij deze naam leest, denk ik!