Dag 47: rondje Weerribben

17 augustus 2019 - Kalenberg, Nederland

Het mooie van dit weer is dat de regen meestal ‘s nachts valt. Vanochtend was t dus droog. Renée en Simon komen op de koffie. Daarvoor moeten we een andere ligplaats zoeken, iets verderop omdat ze anders niet bij ons kunnen komen.

Gezelligheid! Als zij weer verder gaan, gaan wij door naar Steenwijk. Daar kunnen we boodschappen doen. Handige havenkom tot zowat in de supermarkt.

Onderweg kunnen we niet ons huisvuil kwijt. Er staan overal borden dat je dat alleen bij havens en bruggen kunt doen. In de haven van Steenwijk kan dat alleen met pasjes. Wel overal grote afvalbakken in de hele Weerribben maar je kunt er niets mee.  Uiteindelijk proppen we ons afval in de prullenbakjes aan de kant van de haven. Irritant wel, om zo te leuren met je troep terwijl je zoveel afgesloten bakken tegenkomt. Klein leed, dat dan weer wel🙄

Na de boodschappen, varen we weer verder. We kunnen de hele dag al buiten zitten. Nu liggen we in de luwte onder donkere wolken, aan een kantje. Bijna terug in Friesland: nog zo’n 5 km te gaan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade