Dag 48: Rottige Meente

18 augustus 2019 - Nijetrijne, Nederland

Over gekke plaat- of streeknamen had ik al eerder geschreven. Nu weer één: Rottige Meente. Dit natuurgebied was vroeger een gebied waar turf werd gestoken. Nu is het van Staatsbosbeheer met mooie wandelroutes.  Vanmorgen miezerde het wat maar al snel konden we buiten sturen. Het valt altijd wel mee als je buiten leeft.  Van Steenwijk naar Ossenzijl is een mooie route met veel aanlegplaatsen zonder voorzieningen, alleen aanlegpaaltjes: rijen lang! Wij vinden het heel lekker om zo in de middle of nowhere te liggen. Dat was dus prima!

Vandaag een korte vaarroute (18km) via de kleine Linthorst Homan sluis naar deze plaats: Nijetrijne.

Wolter had op een wandelroute app dat hier leuk gelopen kon worden. We leggen aan een Marrekritesteiger aan.

De wandelroute leidt ons door de rietvelden en langs Veenkanalen. Onderweg komen we langs een uitvoering van een openlucht Opera. Bijzonder. Het klonk mooi! Mooie kostuums! De tribune was vol!

Een lekker tochtje gelopen. Daarna zitten we in de zon op ons achterdek. Morgen gaan we naar huis. Boot beetje leegruimen van de grote zomertocht. Ruim 1000 km gevaren!  Maar het mooie weer van volgende week lokt echter ook alweer! Met ander woorden: oant sjen!😀🚤

1. Annelies:
    18 augustus 2019
    Even thuis landen en weer vaste grond onder je voeten maar dan gauw weer het ruime sop kiezen, zou ik zeggen!👍🛥😎😍