Teruggeblazen naar Friesland

17 mei 2019 - Wijckel, Nederland

Ons rondje met de wind mee gaat tot nu toe best goed. We varen met oostelijke wind, achter ons, door de Noordoostpolder. Als we dan parallel aan de A6 varen, hebben we rechts de bomen en links de landbouwgronden.

Wel grappig was dat we in de Zwolsevaart een brugbediening nodig hadden. Die brug heet de Kamperbrug. Wolter vergistte zich en zei dus de “Zwolsebrug” . “Maakt niet uit hoor,” zei de brugwachter. “Is ook goed”. De brug naar Lemmer heet dan weer de Marknesserbrug! Ik ben even de logica kwijt😋

Bij de Friese sluis bij Lemmer gaan we 5,5 meter omhoog aan de glijstangen. Makkelijk 👏

We besluiten dit keer door Lemmer te varen, onze trouwstad (22jaar geleden). Door de oude sluis langs café-restaurant ‘t Centrum waar t allemaal begon 😍. Het is in het dorpje gezellig “levendig” 😜 We leggen even aan en lopen een rondje rond de binnenhaven. Om 16 uur varen we verder.   Nu liggen we t.o.v. zeilschool de Kikkert. Morgen wordt het misschien wel warmer maar dan varen we terug naar de thuishaven. Nog even een lekker vaardagje meepakken.

1. Annelies:
    17 mei 2019
    Oh Lemmer, wat leuk! Mooie herinneringen, lieve vrienden!
    🎼Is het lang geleden, is het lang geleden, dat m'n hart ging van dingdingedong'❤️ Ha ha, songfestival komt er weer aan! Helemaal 'in the mood'!