Dag 34: Wemeldinge > Zierikzee

14 augustus 2017 - Zierikzee, Nederland

Zomeren op de Oosterschelde

Wat een lekkere zomerdag vandaag. Na t ontbijt varen we weg. Dat is omstreeks 10.30 uur. Het is prachtig weer, weinig wind en veel zon. We varen naar Zierikzee want daar kan Renée makkelijk met het OV naar Groningen terug: Q-liner naar Rotterdam Zuidplein, metro naar R'dam CS en dan op de intercity naar Groningen. Een reis van 4 uur. Voordat ze op pad gaat hebben we eerst en mooie vaartocht gehad. We varen langs de mosselbanken waar de vissersboten druk aan t vissen waren. Er is niet veel aan boten op het gladde water. Om 12:30 uur zijn we in Zierikzee. We liggen dit keer achter de ophaalbrug. Dat is een stuk rustiger. De havenmeester was ons tegemoet gevaren toen we aankwamen. Hij legt zijn bootje tegen ons aan en al varende regelen we de ligplaats, betalen per pin het liggeld. Handig en efficiënt. We konden onder de ophaalbrug door want het was laag water. Nu is het hoogwater en is de doorvaarthoogte nog maar 2 meter. Het verschil is hier zo'n 3 meter tussen hoog en laagwater.

Voordat Renée naar huis gaat, lunchen we nog samen in de stad. Om half 4 zwaaien we haar uit! Dan gaat ze weer haar eigen wereld in!

Wij wandelen terug naar de boot. Onder de parasol is het goed toeven.

• Afstand : 20 km
  • Motoruren: 2 Vaaruren: 2
  • Sluizen: 0
  • Havengeld:€25,- inclusief alles. WiFi is gratis maar niet te ontvangen. Geen wasserette.
  • In het stadscentrum: alles is dichtbij.