Dag 23: Marchienne-au-pont > Seneffe

3 augustus 2017 - Seneffe, België

Rustige vaardag zonder hindernissen

De overnachtingsplaats in Marchienne gaan we steeds meer waarderen. Het is heel rustig en je kunt er goed liggen, als je niks nodig hebt. Dat terwijl de omgeving in het begin een wat onprettig gevoel gaf. Dat komt door de dichtgespijkerde panden, rolluiken en te grote nieuwe BMW's en cabriolet Mercedessen met jonge gozertjes.  Al met al wel een goede overnachtingsplek.

In de loop van de ochtend varen we weg. De sluizen (3) zijn groot: verval van 7 meter. We gaan weer omhoog, montant. De bordjes die bij 1 sluis waren, waren dan ook wel heel vreemd. (Foto). Alles loopt vlot. Het weer wordt van bewolkt naar lekker zonnig. We zijn om 14:30 uur in de haven van Seneffe. Daar zijn we ook al vaker geweest. Goede faciliteiten en mooi beschut plekje. Er liggen veel Nederlanders.

Zo vroeg al weer gestopt met varen. We worden echte motorbootvaarders: kleine stukjes varen per dag. We houden een poetsbeurt: binnen en buiten. Met een emmertje water en azijn erin, poetsen we de kalkaanslag zo weg op de nieuw geverfde romp. Wolter doet het hele dek! Nu ligt ' ie weer te shinen in de zon!

Morgen weer verder richting Brussel!

• Afstand: 26 km
  • Motoruren: 2,7
  • 3 sluizen vandaag, totaal: 62
  • ZW 4 , temp. 21 graden
  • Haven: goed, liggeld €11,- excl. stroom, water, douches,wasmachines. Alles gaat met een sepkey, waar je €5,- op zet, en een borg (contant) van €15,- voor betaalt. WiFi is prima. Met ons eigen netwerk (powerwifi) kunnen we goed internet ontvangen. Je moet wel €1,- betalen om gebruik te maken van hun netwerk.
  • Voorzieningen: alles is wel ver weg: fiets nodig.

1. Elisabeth:
    5 augustus 2017
    Mooi , die sluizenfoto : achter de volgende sluisdeur is het mooi weer.