Dag 6: met de 🚲 over TS

10 september 2021 - West-Terschelling, Nederland

We halen om half 11 2 E-bikes op bij Jonker fietsverhuur. Vlakbij de haven dus daarna terug op t achterdek een koffietje drinken ☺️  We zitten immers in de vakantiemodus.
De fietstocht (van 48 km blijkt achteraf) beginnen we buitendijks aan de Waddenzee. Een lang fietspad langs de Waddenzee (dusss!) en het is hoogwater dus de zee klotst tegen de dijk aan. Echt laag dijkje eigenlijk ( het fietspad ligt ongeveer 1 meter boven de zee.  Mooie vogelgebieden voor onze gevleugelde vrienden🦅 🦢 🐦

Na ongeveer 15 km komen we in Oosterend ( niet te verwarren met het Friese Easterein😅) Terschelling is ook Friesland maar ze spreken hier geen woord Fries! Lekker makkelijk 🤭

In Oosterend  drinken we koffie. De biologische schapenboerderij  laten we  voor we wat t is. We zien genoeg 🐑  🐑 thuis in de achtertuin 😂.
Dan verder fietsen door het mooie duinenlandschap, de Boschplaat.
In Hoorn is het lunchtijd voor ons. Een heel klein dorpje met een kerk en wat huizen en een fijn restaurant waar we ons te buiten gaan aan een glutenvrije (!) Angusburger met patatjes. Moet kunnen! Daarna hard trappend op weg naar Midsland waar ik ooit als 8-jarige met m’n familie op vakantie ben geweest. Ik herkende niets meer. Maar ja, tis ook al 52 🙈jaar geleden. Beetje rondgelopen. Veel horeca en boetiekjes en een paar galerietjes. Aardig maar niet spannend.
Via een duinweg willen we terug. Ik ‘moet’ immers de Noordzee nog een keer zien/voelen. Uiteindelijk via omwegen en onverharde wegen 😅fietsen we langs de Noordzee. We parkeren de fietsen. Wolter gelooft de vloedlijn wel! Ik loop als een eenzame jutter op m’n doel af: de zee! Pootjes baden!
Het strand is zo groot en leeg: prachtig!
Dan terug naar West Terschelling waar we de fietsen op tijd kunnen inleveren.
Mooie dag ondanks de dreigende luchten toch ‘korte broek en T-shirt-weer’.
De haven is weer aardig volgelopen! Het weekend is begonnen. Morgen zijn we hier ook nog 😎