Dag 7: wandeltocht over het ebstrand Noordsvaarder ev.

11 september 2021 - West-Terschelling, Nederland

De haven is aardig vol maar bijzonder genoeg hebben we (nog) steeds geen schip langszij gekregen. Het was vannacht toch ook weer heel stil. Altijd verbazingwekkend met zoveel mensen op een kluitje.
Het is goed wandelweer. In de middag gaan we langs de haven  waar de bruine vloot ligt en langs de veerhaven. Je komt dan op de “ punt” van Terschelling. Daar vandaan lopen we door de kwelders over het natte zand. Naarmate we verder komen wordt het steeds stiller en weidser. Het zand is vrij hard dus dat loopt wel goed. We zien vogels maar helaas geen zeehonden. We hebben tijdens het varen wel een zeehond gezien maar die was dood 🥲 en dreef op z’n zij.
na ongeveer 5 km lopen zijn we voorbij de Kroonpolders en in de Noordsvaarder: hele grote  zandvlakte maar geen paadje over het duin. Op de gok op zoek naar een paadje door het losse zand , trekt ons niet zo. We draaien om en lopen dichterbij de vloedlijn terug. Het is prachtig daar.
Terug op het havenplein kopen we verse zoute haring voor op de boot en toevallig komen we langs “IJs op zee”. Dat hebben we wel verdiend na deze wandeltocht.
De haringen smaakten ook heerlijk bij de wijn en het biertje toen we weer terug waren op de boot.

Ik heb nog wat foto’s toegevoegd van de Getijdenwijzer. Je kunt er dus ook in lopen. Het is een ingenieus kunstwerk.