Dag 12: van Montfoort naar Vreeswijk

3 juli 2019 - Nieuwegein, Nederland

Tegen 11 uur varen we verder. Rustige ligplaats,  naast het openluchtzwembad maar dat gaf geen overlast.

Ook dit stukje is mooi varen. We komen door IJsselstein en Nieuwegein ( noord) Jutphaas, bij de Doorslag, het bekende draaibruggetje ( dat er niet meer is)  voor de Vreeswijkers die  vroeguh naar school in Utrecht moesten fietsen. Daar slaan we af naar stuurboord, langs de oude Persilfabriek, later Henkel (!). Wat een grote stad is Nieuwegein geworden met veel nieuwbouw en natuurlijk een enorm winkelcentrum Cityplaza. Daar kun je ook vlakbij aanleggen met je boot. Wij varen door naar de passantenhaven van Vreeswijk, aan de Wierselaan.

We zijn de enige passant. Alles is dicht maar plek zat!  Omdat we vroeg zijn, gaan we wat schoonmaakwerk doen. Althans.... Wolter😋. Hij poetst de boot aan de buitenkant blinkend schoon. En ik? Ik ga een uurtje sporten bij Basic fit aan de “overkant” van het kanaal. Zo verbranden we met z’n  tweeën best veel calorieën in een uurtje! 💪💪

Straks doen we sightseeing op de fiets. Morgen maken we een uitstapje met de bus 😅 naar Soesterberg👶🏻